Nu kræver kunderne en god oplevelse, men er virksomhederne klar til det? En af de virksomheder, som vi lige har afsluttet et kunde-proces projekt for, havde deres udfordringer. Der var dels IT systemerne, som gjorde det problematisk at følge en kunde hele vejen igennem salgsprocessen. Det var også svært at få et overblik over det individuelle totale kundeforhold og kunder, som ikke længere var aktive, blev slettet. Organisatorisk var der forskellige personer, som var ansvarlige for salg, levering og installation samt fakturering. Kunder, som havde fortsatte leveringer, havde ikke den samme kontaktperson og oplevede ofte at skulle starte forfra med at forklare en ordre ved nye bestillinger.
Well U arbejdede med ledelsen og medarbejderne i virksomheden med følgende:
- Allerførst for at skabe og forankre et ægte kundefokus. Heldigvis var der en reel begejstring for kunderne, men der var ikke konkret, hvordan hver medarbejder faktisk ”giver kunden en god oplevelse”, så det sørgede Well U for at få identificeret og implementeret.
- Efter en gennemgang af IT-systemerne sammen med en lille gruppe kundevendte medarbejdere, blev der formuleret en kravspecifikation, som virksomhedens IT-leverandør er ved at programmere og testet.
- Baseret på kunders feedback blev kommunikationen omkring levering og installation ændret, således at kunderne oplevede en større fleksibilitet, som passede til deres krav.
Kan du og din virksomhed forbedre oplevelsen for jeres kunder? Hvis du vil høre mere, så kan du booke et uforpligtende møde ved at ringe på tlf. nr. 70 26 66 84 eller skrive en mail her, så ringer vi dig gerne op.