Mange succesfulde ledere krediterer deres mentorer for at have spillet en stor rolle i deres succes. De siger, at deres mentorer har givet dem vigtige værktøjer, inspiration og ikke mindst urokkelig opmuntring til at fortsætte mod deres mål. En mentor kan også gøre en forskel for dig og dit lederskab! Hvorfor få en mentor? Fordi din mentor har fuldt fokus på dig og dine udfordringer. Ville det styrke dig at have en person med ledelses- og livserfaring, som er på din side og som har alternative løsninger til dine problemer? En, som du kan sparre med - trygt og i fortrolighed? En velvalgt mentor kan medvirke til din succes som katalysator til at opnå dine mål, tackle dine udfordringer og udvikle dit personlige lederskab. Hvordan ser et mentorforløb ud? Vælg et skræddersyet udviklingsprogram sammen med Well U – vi har mentorprogrammer for individuelle ledere eller ledelsesteam som en gruppe. Forløbet tilrettelægges individuelt over den aftalte periode med … [Læs mere...]
Risiko- og krisestyring
Den vigtigste del af god risikostyring er at kende sine virksomhed – og at være handlingsparat. God risikostyring har til formål at det uforudsete ikke udvikler sig til en krise. Risikostyring skaber værdi på forskellige niveauer: - for hele virksomheden, for projekter og for kontrakter. Når kriser, konflikter og klager kan reduceres og håndteres, så bliver spares der både tid og omkostninger. Vil du tale med os, om risiko- og krisestyring før det er for sent? Skriv en mail her , så kontakter vi dig - eller ring og hør mere på telefon 70 26 66 84. … [Læs mere...]
Import og Eksport
Skal virksomheden skabe vækst på nye markeder og begynde at eksportere? Der er både praktiske og kommercielle overvejelser i forbindelse med at begynde at eksportere. Så hvordan griber du beslutningen om at eksportere an? Well U kan give dig mere information og rådgivning om f.eks. det engelske marked, hvor vi har stor erfaring og hvor vi er repræsenteret. Denne rådgivning og information leveres i en form, så den kan danne basis for din beslutning om, hvorvidt dette er et marked, du vil starte op på. Hvordan kommer man i gang på det nye marked? Du kender dit produkt – og i Danmark kender du dine kunder og hvorfor de har valgt at handle med dit firma. Du har også kendskab til det øvrige marked samt konkurrenter. Til at begynde med har du behov for at vide mere om markedet, som det ser ud på nuværende tidspunkt. Baseret på den viden er den næste beslutning, hvordan du bedst kan komme i gang. En god start er at få nogle hovedpunkter ned i en international salgs – … [Læs mere...]
Organisation og processer
De fleste virksomheder skal igennem en forandringsproces på et tidspunkt i deres livscyklus – både når der skal ske tilpasninger og når der er vækst. Der er meget ekstra, som der skal planlægges og udføres ud - over den daglige drift. Nøglen til at gennemføre forandringer på en succesfuld måde, er hvis information, kommunikation og medarbejdernes involvering fungerer godt på alle niveauer i organisationen. Har du lyst til at blive inspireret til at udvikle virksomhedens organisation og processer? Skriv en mail her, så kontakter vi dig – eller ring og få en uforpligtende drøftelse på tlf. nr. 70 26 66 84. … [Læs mere...]
Advisory Boards
Er du ejer og leder af din egen virksomhed? Bruger du også 120% af din tid med daglig drift, tilbudsskrivning, kundepleje og sørge for at du har de rigtige medarbejdere? Har din virksomhed potentiale til mere? Har du flere ambitioner? Hvis du har brug for at se på din virksomhed og dens udvikling i et andet perspektiv og lægge planer på lidt længere sigt, så kunne et advisory board være noget for dig! Hvad får jeg ud af et advisory board? Kort og godt: - du får udviklet din forretning! Et advisory board giver dig og virksomheden en saltvandsindsprøjtning. Du får udvidet dit forretningsmæssige netværk gennem adgang til advisory board medlemmernes netværk. Du vælger selv de forretningsmæssige problemstillinger, du gerne vil have input og sparring til. Hvordan fungerer et advisory board? Et advisory board, et rådgivningspanel, er en lille gruppe af udvalgte erhvervsfolk, som kan bidrage med specifikke og relevante kompetencer og erfaring. Deres rådgivning er … [Læs mere...]
Strategi og planlægning
Hvorfor er der brug for en strategi? Alle har brug for en strategi. Hvis der ikke er er en plan og ikke er sat mål, så er det svært at vide, hvordan det går og hvor man er på vej hen. En strategi er ikke kun for ledelsen – den er også motiverende for medarbejderne. Når man har mål, kan man definere sin succes og det er medvirkende til at skabe motivation. Hvad skal en strategiplan indeholde? Den kan være simpel eller detaljeret – begge dele virker – afhængig af virksomheden. Jo mere klar, tydelig og enkel, den er formuleret – jo bedre. Klare mål med realistiske tidsrammer. Den enkleste strategi, som vi kender til og som har virket, er formuleret som følger: ”30% vækst årligt”. Har du lyst til at blive inspireret til at udvikle virksomhedens strategi? Skriv en mail her, så kontakter vi dig – eller ring og få en uforpligtende drøftelse på tlf. nr. 70 26 66 84. … [Læs mere...]